dimecres, 14 de desembre del 2016

Un matí somniant

Avui he visitat una escola d'El Prat de Llobregat i he marxat amb molt bona sensació. Puc dir que és una escola acollidora, perquè és com m'he sentit, "acollida", durant tot el matí.

Per les característiques del barri on es troba, la tasca de l'equip docent ha de ser molt compromesa, sí, allò que normalment anomenem "vocacional" i que en gran mesura va lligat al respecte cap a l'infant, les famílies i el context.

Avui era un dia especial perquè l'escola sortia al carrer a decorar els arbres de Nadal dels comerços. Entitats, escoles, veïns i botiguers del barri estaven implicats en aquest esdeveniment, i hi incloïa xocolatada i dolços per a tothom. Fins i tot els alumnes d'un institut proper han ofert un concert a la plaça.

Alguns educadors amb qui he intercanviat algunes paraules m'han dit que en qüestió de tres anys han vist un canvi en l'actitud dels alumnes vers l'escola, i això vol dir que estan fent un gran treball en xarxa.

El director de l'escola m'ha anat presentant als mestres i m'ha dit que l'escola compta amb un equip amb molt poca rotació. Això permet conèixer molt bé l'alumnat. Els infants es senten molt més tranquils i segurs en una escola que saben que any rere any veuen les mateixes cares i en què els mestres són persones properes i significatives per a ells.

M'he adonat que l'escola té el suport de l'Ajuntament i que aquest vetlla per l'educació dels més petits. Serà perquè creu en la importància de l'educació per aconseguir una millora directa en el barri.

Ara feia temps que no visitava cap escola i aquest matí m'he sentit com si estigués en una mena de somni, he canviat per una estona la realitat que visc cada dia. Veure tantes persones lluitant per un mateix objectiu dóna sentit a l'educació i a la vida. Felicitats!!!

Gràcies per obrir-me la porta de l'escola i poder fer la visita!!!