dilluns, 6 d’agost del 2012

Llibre d'activitats


Per finalitzar l’assignatura de didàctica de la plàstica vam realitzar un llibre d’activitats. Personalment em vaig pensar en l’aplicació del mateix, perquè volia que fos útil. Hi havia unes condicions a l’hora de dissenyar-lo, com el format de DIN A4, la impressió que havia de ser en b/n i que les imatges i dibuixos havien d’estar fetes per nosaltres.
Mentre pensava la idea i el fil conductor vaig contactar amb la llar d’infants pública de Gavà per temes d’un altre treball de didàctica de la llengua, i els vaig comentar que havia de fer un llibre d’activitats relacionat amb la plàstica, i em vaig oferir a crear-lo pensant en els infants de la seva llar. L’equip va estar encantat i em va donar més idees per tal de que el projecte tirés cap endavant.
La llar aquest any ha treballat i compartit experiències amb una llar de  la comunitat de Madrid i una de Galícia, tot pensant en el respecte de l’entorn. A més han elaborat un conte amb el protagonista del projecte que és el Follet Verd, i que tots els nens ja coneixen.
Amb tota aquesta història el meu llibre va anar agafant forma, i el vaig relacionar amb Miró. Cada activitat sorgeix inspirada en una obra de l’artista i cap al final deixa la porta oberta a la creació d’una obra tridimensional per part dels infants i potser les famílies.
El llibre el vaig acabar cap a principis de Juny i encara no ha estat estrenat pels infants de la llar, però si que el van fer els meus fills que van passar unes estones divertides i aquí en teniu la mostra. Cal dir que no vaig respectar el tema de la mida, ja que els infants de 0 a 3 anys no podien treballar amb un DIN A4, i és per això que vaig decidir utilitzar el DIN A3.
Ara mateix el que penso és en aquest final més obert i en l’obra tridimensional amb material reciclat, juntament amb l’aplicació el curs pròxim amb els infants directament.

3 comentaris:

Noelia ha dit...

Conociéndote, estoy segura que es un libro de actividades de lo más original y educativo. Felicidades!!!

Laura Moragues ha dit...

Gracias Noelia! Has visto el vídeo?

Noelia ha dit...

Si, claro que he visto el video, pero no quería hablar de los niños por aquí!!! Pero se les ve la mar de entretenidos con el libro de actividades!!!! Por cierto, muy grandes, en especial Biel que ya ha dejado de ser un bebé y es todo un hombrecito. Besos!