diumenge, 25 de març del 2012

Les pràctiques

El primer dia que ens vam retrobar (16/03/2012), després de l'inici de les pràctiques per a molts (no era el meu cas), va ser intens.
Em recordava de quan jo les feia. És un període intens on et planteges moltes qüestions, algunes relacionades amb tu mateix i d'altres amb la feina que fan a les escoles i de com la fan. Reflexionar-hi sobre tot plegat és inevitable.
En les nostres aportacions es notava la diversitat d'escoles que hi ha. En general, defensàvem més unes que altres i ens posicionàvem pensant en el moment que hi tinguéssim que treballar. Sorgien dubtes, pors, suggeriments.
També vam parlar d'un sistema més lliure, que en general fa por a les famílies pel nivell acadèmic i del pas d'infantil a primària pels infants. Penso que no hauria de ser un canvi tan radical, sinó una continuïtat, però si que és cert, que en general els mestres de primària tenen un a manera de fer molt diferent als d'infantil i que els que més ho pateixen són els infants. Ho hem de canviar,  els mestres d'infantil hem de pensar en la continuïtat dels infants i els de primària en l'evolució dels mateixos.
Per altra banda, les universitats de formació del professorat tenen molt a fer per l'educació a través dels seus alumnes, i nosaltres mateixos també. Ho dic perquè a les pràctiques pots veure bones pràctiques i d'altres que no ho són tant, però amb una bona formació i suport et poden fer madurar per poder ser un bon professional.