dimarts, 14 de gener del 2014

Trobada amb Xavier Melgarejo



El passat dia 15 de novembre em va rebre en Xavier Melgarejo, ex-director de l’escola Claret de Barcelona.
Vaig contactar amb ell per primera vegada fa un any, justament quan em vaig decidir a visitar Finlàndia amb l’objectiu de conèixer el seu sistema educatiu i la seva relació amb la lectura. Cal dir que en Xavier va fer la seva tesi doctoral sobre l’educació a Finlàndia i manté bona relació i contacte, ell és un expert en el tema.
E Xavier, de la mateixa manera que els finlandesos, és una persona molt compromesa amb l’educació, i que ajuda a qualsevol persona que s’hi interessi. És d’agrair.
Bé, la reunió o xerrada que vam tenir va ser molt entranyable, i en Xavier em va explicar com havia fet ell i el seu equip per millorar l’educació a la seva escola. Vam compartir algunes de les experiències que ens van impactar més a tots dos de Finlàndia i del seu compromís educatiu.
També vam parlar dels diferents sistemes educatius actuals i de quins ens afavoreixen més, i també vam comentar la difícil situació que vivim ara mateix. Tot això sense oblidar-nos dels mestres que continuen estirant de la corda (lluitant) i que no abandonen per més traves que els hi posen.
La veritat és que va ser una trobada que no oblidaré mai. En Xavier és una persona amb molt compromís i que emociona i connecta, és un gran mestre, per no dir savi.
En acabar, abans d’acomiadar-nos, em va dir que havia fet bé d’escollir ser mestra perquè és una professió molt maca, en la que pots donar i rebre molt. I que, persones que continuïn lluitant per l’educació en fan falta per fer de relleu de les que ho han donat “tot”.
Des d’aquí vull agrair-li la seva rebuda i la seva lluita inesgotable a favor de l’educació del nostre país. Gràcies!