diumenge, 22 de desembre del 2013

Grups interactius

Activitat de discriminació visual.
Fa uns dies vaig anar com a voluntària a l'escola Edumar de Castelldefels per participar als grups interactius d'una de les classes de P3.
Des del juliol, a partir de la meva estada al II CIMIE sabia que a aquesta escola portaven a terme la bona pràctica dels grups interactius, ja que la Sandra Racionero em va informar.
Els grups interactius es poden fer servir tant a infantil com a primària, i permeten la construcció d'aprenentatge entre iguals. Hi participen els infants, quatre voluntaris i el tutor/a.
Per la pràctica, els nens es reparteixen en quatre grups amb la característica de què tots ells tenen un nivell similar, el que permet una participació en les tasques equitativa.
Les tasques que es van dur a terme van ser quatre i cada voluntari en dirigia una. Els nens i nenes estaven agrupats en quatre grups de taules, i els voluntaris vam estar quinze minuts amb cada grup. Les feines eren adequades al nivell maduratiu dels infants, i la tasca del voluntari era explicar l'activitat a realitzar i promoure el diàleg entre els infants per tal que poguessin resoldre la feina.
La tutora participava com a observadora, controlava el temps i donava alguna indicació necessària als voluntaris.
A nivell personal em va agradar com m'havia d'anar adaptant a cada grup d'una manera diferent segons els seus participants (encara que es tractava de la mateixa tasca).
Puc dir que l'experiència ha estat enriquidora i demostra una vegada més que la participació de pares, estudiants, ex-alumnes, avis, altres persones del barri, etc. ajuda a comprometre a tot la societat en la difícil tasca de l'educació. Tots en som responsables.