dijous, 12 de desembre del 2013

Rosa d'abril


Durant aquest curs escolar m'he proposat continuar la visita a escoles que em desperten un cert interès. De moment m'ho puc permetre, ja que la feina és discontínua. És molt enriquidor veure diferents projectes educatius en acció, és a dir, amb els seus protagonistes actuant en directe (per dir-ho d'alguna manera).
El passat 13 de novembre vaig visitar l'escola Rosa d'abril d'educació infantil a Barcelona, segueix la pedagogia Waldorf. Tots els elements que manipulen els nens estan escollits amb cura i molts provenen d'Alemanya, cal dir que són "naturals" i s'allunyen del plàstic o d'altres sintètics. Algunes de les joguines estan elaborades per les mateixes mestres, amb llanes i robes de cotó.
A l'escola vaig passar un matí, aproximadament des de les nou a la una. Us puc ben assegurar que en aquesta escola les energies que no són visibles per l'ull humà són ben positives. Hi vaig estar molt relaxada i a gust, em semblava increïble estar en una ciutat com Barcelona, em va donar la sensació d'estar en un ambient rural o immersa en un altre país (ja que les dues noies de pràctiques eren d'Itàlia i Alemanya).
Penso que és una escola perfecta per començar a créixer, en la que els nens agafen uns hàbits (en tots els sentits) molt saludables. La relació amb els altres l'estableixen d'una manera pausada, i tenen la llibertat i els límits exactes per poder viure amb tranquil·litat. Disposen d'espais en el temps per poder trobar-se a sí mateixos, un factor en perill d'extinció en la nostra societat, però tan necessari...
El moment d'esmorzar i dinar també és especial, i tothom respecta als altres amb el seu silenci, és a dir, pots esmorzar, dinar i berenar amb calma. Al contrari passa a la majoria d'escoles del nostre estat, on el soroll, les bromes i, fins i tot, els crits són els protagonistes dels àpats. Com estem educant?
Després del dinar els nens descansen tranquil·lament, cal dir, que els més grans tenen cinc anys. En comparació a moltes escoles res a veure: els nens amb tres anys acaben de dinar i a córrer al pati! (Dóna per molt el tema).
Si voleu veure alguna imatge de l'escola i llegir l'opinió d'una mare ho podeu fer aquí.

1 comentari:

Gema ha dit...

Hola Laura,

Sóc mare d'una alumna de Rosa d'Abril. Mirant internet m'he trobat amb el teu blog i el post que parla de la teva visita a la nostra escola. Moltes gràcies per publicar-ho!

La veritat és que, com a família, estem encantats amb Rosa d'Abril. Com diu l'article al que fas referència, és un autèntic regal per a la meva filla.
Saps que ja s'ha començat a treballar per intentar aconseguir primària? Un grup de famílies i mestres estan posant fil a l'agulla. Encara hi ha molta feina per fer, però pas a pas, estic segura de que Rosa d'Abril aconseguirà oferir el Cicle d'Educació Primària Waldorf a Barcelona.

Una abraçada,

Gema