dilluns, 21 de gener del 2013

El llenguatge: molt més que paraules.

Avui he estat a l'acte inaugural de Cercles Formació al Col·legi Major Sant Jordi de Barcelona. L'acte ha estat presentat per l'Adelaida Girón, coordinadora acadèmica, i la Dra. Esther Pertusa, coordinadora tècnica.
L'Adelaida ens ha presentat Cercles Formació i ens ha explicat que ofereix un programa de màsters, cursos, monogràfics i altres modalitats formatives amb la finalitat d'aprofundir en temes relacionats amb l'àmbit de la salut i l'educació. També donen la possibilitat de fer adaptacions de les activitats segons les necessitats professionals, fent propostes personalitzades.
Ha acabat la seva intervenció incidint en la importància de la formació continuada per part de qualsevol professional.
L'Esther ha fet una xerrada molt interessant sobre "El llenguatge: molt més que paraules." Ens ha fet una síntesi d'un tema molt ampli, que ha donat peu a la reflexió i ha obert molts temes en els quals interessar-se.
Ens ha definit el llenguatge, ens ha parlat dels diferents sistemes de comunicació, de les etapes del llenguatge.  També ens ha parlat de la importància de la família, de l'escola i dels iguals en el seu desenvolupament, i ens ha posat exemples. I, ha tractat els temes de la lectura i l'escriptura, i de les seves dificultats.
M'ha agradat molt quan ha dit que la lectura és font d'informació i plaer, perquè ens trasllada al món imaginari, i que l'adult (pares i mestres) ha de llegir als nens, en el cas de que no vulguin fer-ho ells o no puguin. La lectura permet un bon desenvolupament del llenguatge.
Per concloure ha apuntat què és essencial la bona adquisició del llenguatge en totes les dimensions, que cal potenciar el desenvolupament del llenguatge des de la família, i que és imprescindible treballar el llenguatge a l'escola, que s'ha de considerar part del currículum. I per finalitzar ens ha deixat reflexionant sobre la diversitat amb el conte "Por 4 esquinitas de nada".