A la classe d'ahir (21/03/2011)vam parlar entre tots, dels requisits indispensables que ha de tenir un bon mestre d'educació infantil. Vam proposar que eren importants: l'empatia, el respecte del ritme de l'infant, la capacitat d'observació, tenir imaginació, creativitat i capacitat d'improvisació, saber deixar parlar als nens/es, no etiquetar, no ser autoritari, però saber establir els límits quan toquen, entre d'altres. Personalment crec que tots ells estan relacionats amb el respecte als infants, els mestres han de tenir aquest valor, sinó la seva tasca no tindrà un bon fi.

També vam estar parlant dels premis i càstigs. Aquest tema em va interessar molt, perquè a vegades no saps que és el millor per als infants. De premis n'hi ha de diferents tipus: els verbals, els no verbals i els conductuals. Quin són els millors? Depèn del moment, han de ser adequats, a l'igual que els càstigs. Aquests últims poden ser pedagògics i reeducatius.
En general, és un tema delicat, i que costa de gestionar per part del mestre, almenys aquest és el meu parer.
En el tema dels càstigs, sí que tinc una cosa clara, i és que no són sempre la millor solució, en moltes ocasions, empitjoren el comportament i bloquegen les emocions. Però hi ha certs moments que calen. El tema és complicat i amb opinions molt diverses.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada