dijous, 10 de març del 2011

Bones pràctiques II

9 de març de 2011
Avui algunes companyes ens han presentat altres bones pràctiques. Ens han presentat la bona pràctica de l'hort  a l'escola Decroly de Barcelona http://www.decroly.org/, una escola amb una metodologia diferent basada en el mètode científic.
Com a segona bona pràctica hem conegut "l'arbre dels drets" que m'ha recordat al discurs de Tonucci http://es.wikipedia.org/wiki/Francesco_Tonucci . La tercera pràctica va referida a com ensenyar les matemàtiques a través del joc, és una manera molt subtil d'introduir els conceptes d'una manera no abstracte. Personalment penso que les matemàtiques s'introdueixen amb la vida quotidiana i el joc ens ajuda a l'aula amb els infants de 0-6 anys.
La quarta pràctica es fa a l'escola activa Congrés-Indians de nova creació a Barcelona http://blocs.xtec.cat/escolacongresindians/ on les aules són ambients de treball. Les bones pràctiques presentades són les relacionades amb les intervencions de les famílies a l'escola. Amb això em pregunto, què passa amb els infants que les seves famílies no poden participar pel seu horari laboral o d'altres obligacions? Altres escoles de projectes similars són El Pelouro a Ourense, y El Martinet de Ripollet.
Totes les bones pràctiques em fan reflexionar sobre quina és la millor metodologia, segur que no n'hi ha cap de perfecte. El que em fa por és que a vegades es valori més la diferència de les activitats proposades respecte d'altres, amb l'objectiu del protagonisme del propi personal docent i que l'infant quedi en un segon pla.